دوشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۶:۰۵
سرویس: اخبار
 |  ۵/ مرداد/ ۱۳۹۶ - ۲:۳۲
  |   نظرات: بدون نظر

روابط عمومی مسئول معرفی دستاوردها و اثربخشی مجموعه است

رئیس دانشگاه بناب گفت: روابط عمومی هر سازمانی مسئول تبلیغ مدیران آن سازمان نیست بلکه مسئول تبیین برنامه های مدیران، معرفی دستاوردها و اثربخشی آن مجموعه است.
روابط عمومی مسئول معرفی دستاوردها و اثربخشی مجموعه است

به گزارش خبرنگار مهر، کریم عباسیان ظهر امروز چهارشنبه در نشست یک روزه مدیران و کارشناسان روابط عمومی دانشگاه های منطقه۳ کشور در دانشگاه بناب با اشاره به وظیفه سنگین و رسالت خطیر روابط عمومی ها اظهار کرد: روابط عمومی ها یک ابزار قوی اجتماعی و شغلی تخصصی است و روابط عمومی باید جامعه شناس و هنرمند باشد و انتظارات و اهداف راهبردی دانشگاه را پیش ببرد.
وی افزود: متأسفانه دانشگاه های ما امروز آنقدر مسائل و مشکلات دارند که روابط عمومی ها را اغلب درگیر مسائل روزمرگی کرده است و با اینکه از نورافکنی برای چشم انداز و اهداف راهبردی دانشگاه غافل نیستند ولی آن ها را از توجه به این اهداف بازداشته است.

رئیس دانشگاه بناب همچنین با بیان اینکه دانشگاه های ما از رنکینگ لازم در دانشگاه های نظام جمهوری اسلامی برخوردار نیستند؛ تصریح کرد: دانشگاه های ما با دانشگاه های نسل سوم فاصله دارند و این وظیفه روابط عمومی هاست که دانشگاه را به این سمت جامعه سوق دهند.

عباسیان با تأکید بر اینکه روابط عمومی ها باید از گوشت قربانی شدن دانشگاه ها جلوگیری کنند، افزود: دانشگاه های ما باید از تأثیرپذیری منفی از فرهنگ جامعه فاصله بگیرند.

وی اذعان کرد: با صرف اعتبارات لازم برای دانشگاه های نوپا به آن ها توجه ویژه می شود ولی در مقابل در این دانشگاه ها آنچنان پیشرفتی را شاهد نیستیم.

این استاد دانشگاه در ادامه سخنان خود بیان کرد: نباید بگذارید سازمان ها و مجموعه های بیرون دانشگاه نظرات سوء خود را به دانشگاه ها تبیین کنند.

عباسیان تأکید کرد: دانشگاهی اثربخش است که بتواند مشکلات جامعه را حل کند و میزان وابستگی به مجموعه های بیرون دانشگاهی را به حداقل برساند و سعی کند اثربخشی خود را در جامعه افزایش دهد.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی مجمع خیران دانشگاه ساز و اینکه در برنامه ششم توسعه جلب کمک از خیران پیش بینی شده است؛ افزود: روابط عمومی های دانشگاه ها باید با فرهنگ سازی و افکارسنجی در راستای تحقق این موضوع قدم بردارند.

 

بررسی وضعیت موجود در بدنه روابط عمومی ها
این گزارش می افزاید، مدیر روابط عمومی دانشگاه بناب نیز در این گردهمایی طی سخنانی اهداف این نشست را تبیین ساز و کارهای مناسب و تبادل اطلاعات بین دانشگاه های منطقه و نیز برگزاری کارگاه آموزشی برای روابط عمومی ها اعلام کرد.

مجتبی فتحی زاده بررسی وضعیت موجود در بدنه روابط عمومی ها و دست یابی به راهکارهای لازم برای تحول و بهسازی توان علمی و تخصصی روابط عمومی ها در قالب برگزاری کارگاه های آموزشی و بررسی راهکارهای هم افزایی را از دیگر اهداف این نشست برشمرد.

 

 

گفتنی است، دانشگاه بناب دارای ۲۶ رشته تحصیلی در مقاطع مختلف کارشناسی، ارشد و دکترا بوده و حدود دو هزار و ۵۰۰ دانشجو در آن مشغول تحصیل و فراگیری علم و دانش هستند.

همچنین در سند چشم انداز پنج ساله برای دانشگاه بناب شش دانشکده پیش بینی شده است و برآورد جمعیت دانشگاه بناب حدود ۶ هزار دانشجو خواهد بود.

Print Friendly, PDF & Email
برچسب ها :
این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp


مطالب مرتبط
مدیر سایتمدیر سایت روابط عمومی , جامعه مجازی , جامعه مجازی روابط عمومی , ارتباطات , فضای مجازی , سازمان , کسب و کار , رسانه , رسانه مجازی , شبکه های اجتماعی , فنآوری , فن آوری , کانال تلگرام روابط عمومی تمام مطالب این نویسنده

design design

Advert (1)

download

Advert (1) Advert (2)Advert (4)

logo-samandehi
نماد اعتماد درگاه pay.ir

آمار بازدید:

بازدید امروز: 364 بازدید

بازدید دیروز: 907 بازدید

بازدید کل : 332447 بازدید

افراد آنلاین: 0 نفر

...