سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۹:۲۸
 |  ۱/ آذر/ ۱۳۹۶ - ۳:۱۱
  |   نظرات: بدون نظر

قوانین مهم روابط عمومی در شرایط بحرانی

همه ی کسب و کارها ممکن است با بحران روبه رو شوند. مهم مدیریت بحران است که وطیفه ی تیم روابط عمومی است. با استفاده از ترفند ها باید از سد بحران ها عبور کرد وگرنه ممکن است بحران تیشه به ریشه ی برند بزند.

در سال های اخیر اخبار کسب و کارها به صورت ویروسی پخش میشود بنابراین باید به صورت اورژانسی برای بحران های مختلف راه حل خلق کنید. و مدیریت بحران باید در کمترین زمان باشد. در ادامه با چند قانون طلایی روابط عمومی آشنا شوید تا بحران ها را بهتر مدیریت کنید …

 

 

۱- بهتر است مسئولیت اشتباه‌‎تان را به گردن بگیرید

همیشه به فکر خاموش کردن اصل بحران ها و اعتراضات نباشید چرا که ممکن است شرایط را سخت تر کند. گاهی لازم است در شرایط مختلف با مسئولیت‌پذیری وضعیت را مدیریت کنید. میتوانید از شبکه های اجتماعی برای مدیریت بحران کمک بگیرید به صورت ویروسی ویدیویی که تولید کرده اید را منتشر کنید.

 

 

۲- کاملا شفاف باشید

هرگز به فکر پنهان کاری نباشید. اعضا روابط عمومی باید کاملا با مخاطبان هدف شفاف باشند. مثلا مسئولیت مشکلات به وجود آمده را بپذیرند و عذرخواهی کنند. هر چه شفاف تر عمل کنید مخاطبان بیشتری به برند اعتماد میکنند.

 

 

۳- باید در رسانه‌های اجتماعی فعال و بروز باشید

ممکن است تصور کنید اگر در فضای مجازی حضور نداشته باشید هیچ بحرانی پیش نمی آید . باید بدانید این تصور کاملا برعکس است. تجربه ثابت کرده بیشترین مشکلات برای برند هایی به وجود آمده است که هیچ ردپای در فضای مجازی ندارند. شبکه های مجازی میتواند واسط مستقیم شما و محاطب هدف باشد بدون هیچ واسطه …

 

 

۴- ابتدا به درک وضعیت بپردازید

قبل از فراگیر شدن بحران ها باید وضعیت را مدیریت کنید. مثلا شفاف سازی کنید و یا به خاطر اشتباهاتی که صورت داده‌اید، رسما عذرخواهی کنید. بعد از عذرخواهی باید تلاش تان را چندبرابر کنید برای جبران .بهتر است در این شرایط هرگز ساکت نباشید چرا که با سکوت شما را متهم میکنند.

 

 

 

 

 

مهترین اصل در مدیریت بحران از قبل آماده بودن است ٬ همیشه برای شرایط مختلف چند استراتژی را تعریف شده داشته باشید …

Print Friendly, PDF & Email
این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp


مطالب مرتبط
مدیر سایتمدیر سایت روابط عمومی , جامعه مجازی , جامعه مجازی روابط عمومی , ارتباطات , فضای مجازی , سازمان , کسب و کار , رسانه , رسانه مجازی , شبکه های اجتماعی , فنآوری , فن آوری , کانال تلگرام روابط عمومی تمام مطالب این نویسنده

logo-samandehi
نماد اعتماد درگاه pay.ir
design design

Advert (1)

Advert (4)


آمار بازدید:

بازدید امروز: 7 بازدید

بازدید دیروز: 247 بازدید

بازدید کل : 354348 بازدید

افراد آنلاین: 0 نفر

...