سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱:۴۴
 |  ۳/ مرداد/ ۱۳۹۶ - ۶:۱۳
  |   نظرات: بدون نظر

بررسی اثر روابط عمومی موفق بر برندینگ شرکت‌ها

خبر رسانی فعالیت‌های شرکت در رسانه‌ها در قالب روابط عمومی آن مجموعه دیده می‌شود و می‌تواند در خدمت برندینگ، بازاریابی، فروش، افزایش فروش و وفاداری بیشتر مشتریان قرار گیرد.

 

 

اثرات انتشار و توزیع «خبر رسمی» بر برندینگ:

الف- آگاهی از نام برند یا Brand Awareness

ساده‌ترین و پایه‌ای‌ترین مفهوم برای برندینگ، این است که دیگران با نام آن برند آشنا باشند. برای این کار هم می توان از تبلیغات و روابط عمومی استفاده کرد. تبلیغات روشی مستقیم و روابط عمومی روشی غیر مستقیم است. در تبلیغات کسب و کارها مستقیما مردم را خطاب قرار می‌‌دهند ولی در روابط عمومی کاری می‌کنند که دیگران در مورد آن‌ها حرف بزنند. یکی از بهترین ابزار برای رسیدن به هدف مذکور این است که رسانه‌ها در موردشان بگویند و بنویسند.
ممکن است بدون هیچ فعالیتی، رسانه‌ها در مورد آن مجموعه – چه مثبت و چه منفی – بنویسند. به این که چه می‌نویسند فعلا کاری نداریم ولی هرچه بیشتر نام یک برند در رسانه‌ها تکرار شود، میزان آگاهی از آن شرکت بالاتر می‌رود.
شرکت‌ها می توانید بر روی اینکه چقدر در مورد‌شان نوشته می‌شود اثرگذار باشند و این کار هم از طریق نگارش و توزیع «خبرهای رسمی» قابل انجام است.

هر چه که بیشتر فعالیت‌های شرکت به شکل خبر رسمی تنظیم شده و به رسانه‌ها فرستاده شود، مطمئنا بازتاب‌های رسانه‌ای بیشتری هم کسب می‌کند. این اخبار از شرکت‌ها می‌تواند تغییرات و رونمایی محصولات، موفقیت کسب شده جدید و یا رویدادی که شرکت در آن حضور داشته، باشد.

اثر مهم دیگر انتشار و توزیع اخبار در ایجاد آگاهی از برند مجموعه ، دیده شدن بیشتر در موتورهای جستجو است، زیرا اخبار منتشر شده در رسانه‌های آنلاین و سایت‌های خبری دارای لینک دائم هستند و بنابراین همیشه در اینترنت نام آن مجموعه باقی خواهد ماند. اگر خبر به خوبی برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده باشد، مشتریان بالقوه با جستجوی نام آن صنعت، به خبر منتشر شده از شرکت مذکور می‌رسند.

ب: یادآوری بیشتر برند یا Brand Recall

اینکه نام یک برند در رده چندم لیست ذهنی مشتریان در قیاس با رقبانش قرار دارد یکی از مهمترین مفاهیم برندینگ است. خبر رسانی از فعالیت های شرکت در رسانه ها از طریق خبرهای رسمی‌ می‌تواند به این یادآوری بیشتر کمک کند. فرض کنید مخاطب یک ماه پیش از طریق یکی از تبلیغات با محصول جدید مجموعه آشنا شده و حالا در یکی از رسانه‌ها در مورد اینکه این محصول تا به حال ۲۰۰ کاربر را به خود جذب کرده است می‌خواند. یا مثلا دو ماه بعد در مورد نسخه جدید این محصول و کارآیی‌های بیشترش در یک رسانه دیگر می‌خواند. به سادگی می‌توان دید که به وسیله خبر، به یادآوری کمک شده است.

 

 

 

ج: تصویر ذهنی از برند یا Brand Image

یکی دیگر از شاخص‌های ارزیابی موفقیت در برندینگ، این است که وقتی مخاطبان، نام برند مورد نظر را می‌شنوند یا می‌بیننند، چه تصویری از آن مجموعه در ذهنشان نقش می‌بندد؟ تصویر یک شرکت پاسخگو؟ تصویر یک شرکت پر جنب و جوش؟ تصویر یک شرکت موفق؟

خبرهای شرکتی که در رسانه‌ها منتشر می‌شود، می تواند به مرور زمان به ایجاد تصویر ذهنی مدنظر آن مجموعه در ذهن مخاطبانش کمک کند.

اگر یک مجموعه از موفقیت‌های خود در کسب جوایز و استانداردها به طور مداوم خبر رسانی کند، می‌تواند تصویر ذهنی یک شرکت دارای محصولات استاندارد و با کیفیت را ایجاد کند. اگر از به روز رسانی‌های منظم و سریع محصولات بنویسند، می‌تواند نشان دهد که چقدر پاسخگو هست و به سرعت به نیازهای مشتریانش توجه می‌کند. اگر از موفقیت‌های کسب شده در پروژه‌های مختلف یا تعداد زیاد مشتریان بنویسد، نشان می‌دهد که چقدر به سرعت در حال رشد است.

این‌ها برخی از اثرات استفاده از خبر رسانی برای برندینگ موفق شرکت است.

نقل از: انتخاب

 

Print Friendly, PDF & Email
این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp


مطالب مرتبط
مدیر سایتمدیر سایت روابط عمومی , جامعه مجازی , جامعه مجازی روابط عمومی , ارتباطات , فضای مجازی , سازمان , کسب و کار , رسانه , رسانه مجازی , شبکه های اجتماعی , فنآوری , فن آوری , کانال تلگرام روابط عمومی تمام مطالب این نویسنده

design design

Advert (1)

download

Advert (1) Advert (2)Advert (4)

logo-samandehi
نماد اعتماد درگاه pay.ir

آمار بازدید:

بازدید امروز: 878 بازدید

بازدید دیروز: 1166 بازدید

بازدید کل : 265694 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر

...