دوشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۴:۳۸
سرویس: یادداشت
 |  ۲۹/ آذر/ ۱۳۹۶ - ۱:۲۴
  |   نظرات: بدون نظر

ضرورت آموزش رسانه ای برای سفرهای هوایی

سفرهای هوایی| آموزش یکی از ابعاد و الزامات بحث فرهنگ سازی در جامعه به شمار می رود که به شیوه های مختلف و استوار بر تبلیغات محیطی و غیرمحیطی در حال انجام است.

 

رسانه ها به عنوان ابزار و بعد مهم و موثر در فرهنگ سهم عمده ای در نهادینه سازی و بهبود یک فرهنگ در جامعه و همچنین گسترش اطلاعات و ارتقای آگاهی عمومی دارند. بعضا در موضوعات مختلفی همچون راهنمایی و رانندگی، نقش موثر رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی به روشنی اثبات شده است.

 

یکی از موضوعاتی که شاید به نظر برسد از سوی رسانه ها مورد غفلت واقع شده، مسئله تاخیر در ناوگان حمل و نقل و به دنبال آن گستردگی اعتراضات مردمی در این زمینه است. نبود آموزش های رسانه ای و عدم ورود واحدهای ارتباطی و نهادهایی از جمله روابط عمومی ها موجب شده صنعت حمل و نقل به خصوص حمل و نقل هوایی از تاثیر آموزش های رسانه ای به مردم بی بهره بماند.

 

خبرگزاری آریا ـ مشهد، در بخشی از مصاحبه خود با یکی از مهندسان ارشد هواپیمایی به موضوع تاخیر پروازها و لزوم ارتقای آموزش ها و آگاهی های مردم پرداخته که این بخش در زیر آمده است.

 

مدیر اجرایی مرکز علمی کاربردی صنعت هوانوردی مشهد با تاکید بر لزوم آموزش های رسانه ای به مردم در خصوص آشنایی با هواپیما، گفت: عدم اطلاع از ویژگی های هواپیما باعث بی اعتمادی برخی مردم به این وسیله ایمن شده است.

 

احمد خداخواه، مدرس دانشگاه و مهندس ارشد هواپیمایی در این باره اظهارداشت: تاخیرهای پروازی الزاما در جهت ایمنی و حفظ جان مردم است علی رغم عمر بالا، هواپیماهای خطوط هوایی کشور کاملا ایمن هستند. اما یکی از مهمترین مسائل در حوزه هوانوردی کشور آشنایی ناکافی مردم با صنعت هواپیمایی و این وسیله کاملا ایمن ساخته شده به صورت High-Tech است.

 

وی با اشاره به لزوم آموزش های رسانه ای به مردم درخصوص آشنایی با هواپیما، افزود: متاسفانه هنوز فرهنگ هواپیمایی آنگونه که باید در کشور نهادینه نشده است و عدم اطلاع مردم از ویژگی های هواپیما باعث بی اعتمادی برخی مردم به این وسیله ایمن نسبت به وسایل نقلیه دیگر شده است.

 

خداخواه اظهار کرد: بیش از هزاران نفر/ساعت، کار کارشناسی شده برای ساخت یک هواپیما صرف می شود و این باعث شده که این وسیله با اولویت ایمنی و حفظ جان مسافران تولید شود.

متن کامل این مصاحبه را می توان در سایت خبرگزاری آریا مطالعه کرد.

 

اما همانطور که اشاره شد، نقش رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی در ارتقای آموزش و آگاهی مردم، موضوعی نیست که به راحتی بتوان از آن غافل شد. ضمن اینکه حفظ شان و شخصیت مسافران به عنوان گروه مخاطبان(مشتری) و همچنین ارتقای رضایت مندی آن ها، برای یک سازمان همیشه جزو اولویت های مدیریتی است، بنابراین ضروری است میزان تاثیر آموزش های رسانه ای در پاسخگویی به نارضایتی های عمومی در خصوص تاخیر پروازها از سوی کارشناسان ارتباطات و رسانه و از همه مهم تر کارشناسان روابط عمومی مورد سنجش و ارزیابی قرار بگیرد.

 

حاصل این سنجش و ارزیابی ها قطعا راهنمای جامعی برای مدیریت رضایت مندی و عدم رضایت مندی عموم در موضوعی خاصی چون تاخیر پروازها خواهد بود.

 

Print Friendly, PDF & Email
این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp


مطالب مرتبط
مدیر سایتمدیر سایت روابط عمومی , جامعه مجازی , جامعه مجازی روابط عمومی , ارتباطات , فضای مجازی , سازمان , کسب و کار , رسانه , رسانه مجازی , شبکه های اجتماعی , فنآوری , فن آوری , کانال تلگرام روابط عمومی تمام مطالب این نویسنده

logo-samandehi
نماد اعتماد درگاه pay.ir
design design design

Advert (1)

Advert (4)


آمار بازدید:

بازدید امروز: 85 بازدید

بازدید دیروز: 260 بازدید

بازدید کل : 377929 بازدید

افراد آنلاین: 0 نفر

...